‘Zelo kans op Appeltje van Oranje‘

UDEN – Het doel van Stichting Zelo maakt kans op ‘Het appeltje van Oranje’. “Het bedrag van maar liefst 50.000 euro, zou een welkome bijdrage zijn aan ons participatieproject.”, aldus Stichting Zelo.

Stichting Zelo is opgericht door ouders van kinderen met een verstandelijke beperking, meestal in combinatie met een lichamelijke beperking. De stichting wil een kleinschalige woonvorm realiseren voor hun bijzondere kinderen. In september vorig jaar hebben zij hun intrek genomen aan De Wieken in Uden. “We willen niet dat het hier stopt, daarom hebben we een plan ontwikkeld om de kinderen op hun eigen manier te laten participeren in de wijk en de Udense gemeenschap”. Door het winnen van ‘Het appeltje van Oranje’ hoopt de stichting dit te kunnen blijven doen.

Spel
Het participatieplan is de multifunctionele ruimte in het pand aan De Wieken, ‘De Mallemolen’. Hier kan worden geknutseld, gekookt, geschilderd, noem maar op. Er worden momenteel uitwisselingen met basisscholen op touw gezet. Daartoe heeft Zelo een presentatie, werkboeken en dagbestedingactiviteiten ontwikkeld. Er is bovendien een spel ontworpen in de vorm van een houten puzzel, dat de naam ‘ik-ben-bijzonder-jij-bent-bijzonder’ zal krijgen. Door het spel bij Zelo zelf te produceren, snijdt het mes aan twee kanten: het maken van de zelf beschilderde puzzelstukken is een mooie dagbesteding en het spelen van het spel door de kinderen van de basisschool bevordert de integratie.

Stemmen kan op 15, 16 en 17 maart op www.kroonappels.nl / buurt / Stichting Zelo / Project. Naast de categorie ‘buurt’ kan er ook gestemd worden in de categorie ‘jeugd’.