‘Winnaars publieksronde Kroonappels‘

UDEN – Helpende hand van Stichting Solidariteitswerkplaats, Stichting Zelo, Caritas in Uden en de Stichting De Speeltrein in Boekel, Vereniging Zorgcoöperatie Schaijk en natuurspeelterrein Schaijk zijn de winnaars in deze regio die uit de ronde van de Oranje Fonds Kroonappels zijn gekomen. Zij gaan door naar de tweede stemronde en strijden om de finaleplaatsen.

Ter ere van de aankomende inhuldiging van zijn beschermpaar startte het Oranje Fonds een zoektocht naar de Oranje Fonds Kroonappels. Dit zijn de drie mooiste sociale initiatieven van het koninkrijk. Het afgelopen weekend stemden mensen op hun favorieten in de eigen gemeente of eiland. In totaal brachten 142.827 mensen hun stem uit in het gehele koninkrijk, wat resulteerde in 1070 winnaars. In totaal zijn er 164 winnaars uit Noord-Brabant. In de tweede stemronde van 20 tot en met 27 maart stemmen deze lokale winnaars op elkaar. Zij brengen hun deskundige stem uit op medekandidaten in hun eigen categorie, maar in een andere regio. Op 28 maart maakt het Oranje Fonds de 60 finalisten bekend. Zij strijden op 18 april om de titel Oranje Fonds Kroonappel.