Stichting Zelo tekent voor Buurtsportcoach Rick

Vlnr: Helma van Hoof, directrice De Leeuwerik, Wilma van Bommel, penningmeester Stichting Zelo, Marielle Zijlstra, Coördinator Buurtsportcoaches Uden, Rick de Vries, Buurtsportcoach Stichting Zelo.

Wilma van Bommel heeft vandaag namens Stichting Zelo de samenwerkingscontracten met SportService Noord-Brabant en Gemeente Uden ondertekend waardoor zij deelnemen aan de regeling Sport en Bewegen in de Buurt. Hiermee wordt een buurtsportcoach ingezet om enkele bewoners van Stichting Zelo twee keer per week van een sport- beweegaanbod te voorzien.

Al langere tijd liep Wilma met het idee rond om sport en bewegen voor de bewoners van Stichting Zelo mogelijk te maken. En nu is het dan zover.

Het beweegaanbod vindt plaats in de speelzaal van basisschool De Leeuwerik. Stichting Zelo is erg blij dat zij, door de medewerking van Helma van Hoof, hier gebruik van kunnen maken.
Rick de Vries, de uitvoerende buurtsportcoach, zet elke week weer een uitdagend aanbod neer waaraan de bewoners plezier beleven en tegelijkertijd werken aan hun motorische vaardigheden. Vol enthousiasme komen de bewoners binnen en beginnen aan hun wekelijks uurtje sport.

Het resultaat van de samenwerking tussen Stichting Zelo, Sportservice Noord-Brabant en Gemeente Uden is daarmee ook direct duidelijk.

Bert Nick

Bron; DeMooiUdenKrant.