NL Doet : Stichting ZELO

Stichting ZELO heeft dit jaar meegedaan aan de landelijke vrijwilligersactie NLdoet.

Op zowel vrijdag 11 maart als zaterdag 12 maart waren er vrijwilligers actief.

Tien personen van Area kwamen vrijdag klusjes doen bij ZELO. Het personeel en een tweetal bedrijven waar Area zaken mee doet (Van der Plas Schilderwerken en Optimaal Verwarimgstechniek) waren aanwezig, net als wethouder Ben Tuithof en een gerechtsdeurwaarder. ZELO werd verwend, want de bedrijven hebben nog wat materialen achter gelaten die de volgende dag goed van pas kwamen. Met z’n allen zijn er diverse zaken verricht, van snoeien/tuinonderhoud tot poets- en herstelwerkzaamheden.

Sproei-installatie
Dan is het zaterdagochtend, ZELO loopt lekker vol met vrijwilligers, ouders, familie en vrienden. Ook deze dag zijn er weer een drietal bedrijven aanwezig. Vink Aannemingsbedrijf, Grondverzet & Beregeningstechniek en Global Civiel. Zij komen een complete sproei-installatie aanleggen en Decor Fred zorgt dat alles weer netjes in de lak zit en enkele meubels weer opgeknapt worden. En er zijn materialen geschonken door BMN bouwmaterialen Veghel voor het repareren van de rolstoelwip.  Alle bedrijven komen belangeloos werken en sponsoren alle materialen.
Ook is er ondersteuning vanuit Vliegbasis Volkel, een zestal Amerikaanse militairen komen helpen en met hen diverse vrienden en familieleden. Er worden deze dag allerlei werkzaamheden verricht, maar vooral gaat er veel tijd zitten in de sproei-installatie. De boven groep (waar kinderen wonen) hebben voor een heerlijke lunch gezorgd.

Wensboom
Later in deze maand worden er nog twee bomen in de voortuin geplaatst door Leon Kerkhof Tuinontwerp Aanleg en Onderhoud. Het zijn twee wensbomen die betrekking hebben op een project. Ook deze worden belangeloos geschonken.

Een groot compliment voor alle vrijwilligers, tot volgend jaar.

Bron: Mooi Uden.

Gedeelte van de foto’s: Henk Lunenburg