Wie zijn wij

_SAM2859

Krachten gebundeld

Stichting Zelo bestaat uit een groep ouders van twaalf bijzondere kinderen met een beperking. Wij kennen elkaar uit de verschillende zorgcircuits en besloten in 2010 onze krachten te bundelen met als doel een optimaal thuis voor onze kinderen.

Organisatievorm

Vier ouders hebben zitting genomen in het bestuur van de stichting wat wordt geleid door een onafhankelijke voorzitter.  Alle ouders zijn lid van de ouderraad. De ouderraad geeft waar nodig adviezen aan het bestuur.  Daarnaast functioneren de werkgroepen communicatie, financiën en zorg.

De bestuurssamenstelling;

Naam Titel / functie beloning
Dhr. Hans Schepers Voorzitter Nee
Dhr. Seth van der Wielen Secretaris Nee
Mevr. Wilma van Bommel Penningmeester Nee
Dhr. Peter van Esch Bestuurslid Nee
Mevr. Oldien Voets Bestuurslid Nee

Steun blijft nodig

Wij ouders kunnen het echter niet alleen. De hulp die wij tot nu toe hebben mogen ontvangen van de gemeente Uden, woningcorporatie Area, Dichterbij, het regionale bedrijfsleven, familie, vrienden, kennissen en de buurtbewoners is overweldigend. En omdat wij een ons allen geheel inzetten voor het Algemeen Nut Beogende Instelling van de stichting Zelo hebben wij een ANBI-status toegewezen gekregen wat voor ons en u voordelen meebrengt. De voordelen zijn onder anderen dat wij vrijstelling van erf- en/of schenkbelasting hebben en giften zijn voor donateurs aftrekbaar van de belasting en de ANBI-status fungeert ook als ‘keurmerk’ omdat deze gecontroleerd wordt door de belastingdienst.

Dus uw steun zal in de toekomst nodig blijven, en we zijn dan ook blij met de diverse toezeggingen die al gedaan zijn.

Ambassadeur Leontien Zijlaard – van Moorsel

Zelo_17911Vanaf de start van Stichting Zelo is Leontien Zijlaard – van Moorsel onze ambassadeur. Als tante van een van de bewoners is zij graag bereid haar naamsbekendheid en netwerk, die zij tijdens en na haar carrière als profwielrenster heeft opgebouwd, in te zetten voor onze stichting.

Leontien, dankjewel daarvoor!