Wat wij willen

willen

Welzijn waarborgen

Het welzijn van onze kinderen waarborgen, dat is wat wij voor zowel de nabije toekomst als op de langere termijn voor ogen hebben. Door onze kinderen vanaf jeugdige leeftijd samen verder op te laten groeien in een huiselijke woonvorm  die bij hen past. Wonen in de nabijheid van hun familie. Wij  hebben er vertrouwen in dat we dit kunnen realiseren.

Een echt thuis

De missie van Stichting Zelo is het bieden van een echt thuis aan bijzondere kinderen met een verstandelijke en wellicht daarnaast een lichamelijke beperking. Een leefomgeving waarbij ouders en kinderen hun zorg kunnen overdragen aan professionals en hier gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor nemen.

Enkele uitgangspunten

• Huiselijkheid en gezelligheid: een warm (t)huis;
  • Samen leven, met daarnaast ruimte voor privacy;
  • Een gemengde groepssamenstelling qua leeftijd, sekse en beperking, maar wel nauw aansluitende levensfases;
  • Maximaal twaalf bewoners;
  • Een normaal dagritme;
  • Een normaal verzorgingspatroon (wassen, koken, opruimen, onderhouden en individuele therapieën);
  • Een gevarieerd dagprogramma;
  • Integreren met de buurtgemeenschap.

Scheiden van wonen en zorg

Stichting Zelo heeft bewust gekozen voor het scheiden van wonen en zorg. Op deze manier is onze invloed op de zorg, de woonruimte en het dagelijkse reilen en zeilen groter dan in een reguliere zorginstelling. Het geeft ons de mogelijkheid de huiselijke omgeving te creëren die wij onze kinderen graag willen bieden.