Burendag

image-4016108

Op 26 september 2015 is het Burendag, het jaarlijks terugkerend feest dat je samen viert met je buren en de buurt. Een dag waarop je gezellig samenkomt en waarbij veel mensen iets goeds doen voor elkaar en de buurt.

Douwe Egberts en het Oranje Fonds organiseren Burendag omdat buurten leuker, socialer en veiliger worden als buren elkaar ontmoeten en zich samen inzetten voor hun buurt. We werken op dit moment aan de voorbereiding van Burendag, maar zet de datum alvast in uw agenda!

Burendag nationale feestdag

In 2014 vierde Nederland massaal Burendag! Ruim 1,5 miljoen mensen vierden Burendag. In het hele land zijn duizenden ideeën uitgevoerd om de buurt nog leuker en gezelliger te maken. Van kunstwerken tot houten banken en van buurtmoestuintjes tot straatspeeldagen. Een groot succes waar wij, Douwe Egberts en het Oranje Fonds, ontzettend trots op zijn.

Historie

Op initiatief van Douwe Egberts vierden we in 2006 voor het eerst Burendag in Nederland. In 2008 ontstond de samenwerking tussen Douwe Egberts en het Oranje Fonds. Het Oranje Fonds is het grootste nationale fonds op sociaal gebied en bevordert de samenhang tussen groepen mensen. Met Burendag willen beide organisaties mensen dichter bij elkaar brengen. Het Oranje Fonds biedt buurtorganisaties met goede plannen een financiele bijdrage om de plannen op Burendag uit te voeren.

www.burendag.nl